onsdag 1 december 2010

Bye bye, Baby!

Idag börjar Magdas resa till Australien och jag får inte se min sköna på 6 månader! Kommer sakna henne så! Först ska hon och Klaus till Singapore där dem ska bo hos Klaus syster ett tag. Sedan vidare till Malaysia och därefter Melbourne, Australien. Där ska dem jobba ett tag, utforska staden, säkert bada, festa en del ;) Sedan drar Magda till Nya Zeeland och möter upp Julia. Jag skulle så gärna vilja se Nya Zeeland, det ska vara så vackert. Där kommer dem att vara en månad för att sedan åka tillbaka till Klaus i Australien. De passar ju på att smita till värmen nu när det kommer bli den kallaste vintern på många år.
Jösses! Vilken grej. Hoppas verkligen dem får kul.




Dock så skulle jag aldrig kunna göra en sån grej. Jag varken vill eller skulle orka att backpacka, speciellt inte så länge som 6 mån (eller ett år!). Jag fattar absolut grejen.. Äventyret, att leva enkelt, vara spontan, ta dagen som den kommer och ständigt vara på resande fot. Det är bara inte jag. Men känner man att man vill uppleva det och vill passa på i ungdomen så ska man självklart göra det, annars tror jag att man ångrar sig.



När jag reser vill jag göra det med komfort och organiserat (jösses, låter som en av Hilton-systrarna). Och inte vara borta för länge, jag skulle få för mycket hemlängtan och sakna köttbullar, mellanmjölk och kalles kaviar ;) Så, mitt resande kommer vara i medel-Svensson-stil; 2 veckors flyg och hotell, AC, frukostbuffé, pool och guidade utflykter.. Jaja, jag låter som 40 år eller nått och inte som en 24-åring som börjat tjäna pengar. Men jag antar att det helt enkelt är jag ;)

Längtar till vår parresan som förhoppningsvis blir runt nyår. Till Goa Indien ska vi! För tillfället ligget sista-minuten-priserna till Goa på 2-3000kr för 2 veckor. Håller tummarna för att dem gör det hela vägen fram till ju och nyår. Aah.. värme skulle inte sitta fel nu..

2 kommentarer:

  1. Weeei! Vi har det jattebra! Hoppas verkligen att ni hittar en superbra resa i vinter! Ton av Kramar till Underbara dig!

    SvaraRadera