måndag 20 december 2010

Thailand here we come!


Äntligen! Nu är resan bokad till den 5 januari. Det blev Thailand, dock var Vietnam och Mexico önskemålet då både jag och Per har redan varit i Thailand. Men de resorna var få, hade fel datum och gick från Stockholm. Det får bli en annan gång. Jag är i alla fall sjukt nöjd och exalterad inför detta. Att få en paus från kylan och få umgås med min älskling och samtidigt ha en fruktdrink i handen :) Det blev bara jag och Per denna gången. Kompisparet som vi skulle åka med kunde inte då det var näst intill omöjligt att få till allas önskemål om resdatum. Jobb, skola och annat gick inte att matcha in så det får bli en annan gång vi reser tillsammans. För det hade varit kul att åka med någon mer också men vi ville verkligen att denna resa ska bli av, Per inte har haft semester på nästan 4 år och jag vill gärna göra honom sällskap.

Det enda jag bävar lite för är flygresa på 10 timmar dit och 14 timmar hem :P Men nu är jag i alla fall förberedd på vad det innebär att resa så långt och jag tänker inte tolerera en slapp mamma som låter sin 2-åring sparka mig i ryggen halva resan! Det hände sist och jag kan fortfarande bli förbannad när jag tänker på det. Och jag ska ha en sån uppblåsbar nackkrage, måste vara så mycket skönare att sova då.
Det blir en välplanerad packlista när jag kommer hem efter jul.

Insåg också att jag kommer fylla 25 år när vi är där, förra gången fyllde jag 23 (jisses vad länge sedan!). De senaste födelsedagarna har inte varit så lyckade så jag hoppas denna bli bättre, inget extremt eller så men bara ett behagligt och roligt minne :)

Redan 25 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar