onsdag 22 december 2010

Fjärde Advent!

Ojoj, blir ett långt inlägg idag då jag har en helt del att uppdateringar från helgen.

Lördag morgon sitter jag uppe ganska tidigt och tittar på tv då jag inte kan somna om efter att hade Madde gått till utbildningen. Plötsligt hör jag en nyckel sättas i låset och in kommer min älskling. Han hade hoppats på att jag skulle sova så att han kunde överraska mig :) Överraskad blev jag för han hade förberett amerikansk pannkakssmet med knaperstekta bacon. En mumsig frukost! Vi hade det jättemysigt...


På kvällen var det julmiddag hemma hos mamma eftersom jag och brosan ska fira hos pappa i år. Trerättersmiddag och julklappsöppning samt en massa julgodis från julbaket. Fick i julklapp: martiniglas, en stor ugnsgryta, köksredskap, riskokare och en inredningsbok. Jättefina klappar! :)



Det var också sista helgen som Madde bodde hos mig, hon hade slutprov på makeuputbildningen och jag fick på söndagen sitta modell för sista gången.
Det blev pyjamasmys på fredagen innehållande pizza, läsk, pyjamas och lite godis. Och en massa prat och martini ;) En lite julklapp fick Madde av mig också; örhängen från Glitter. Svarta fjädrar tyckte jag var häftigt och tack och lov Madde med. Det verkar vara inne med fjädrar för det var många smycken med det inne på Glitter. Jag blir sugen på ett eget par.
Av Madde fick jag glitter från Make Up Store :D Att ha på ögonen eller blanda ut det med vätska och ha som eyeliner. Jättefin och något att ha till nyår. 



Slutsminkningen blev en arabinspirerad sminkning, med stenar i ansiktet och mycket eyeliner ;) Den blev jättefin och efteråt skulle jag hem till en vän med Per och jag hade inga planer på att tvätta bort det. Inte efter att Madde hade jobbat på det i 2,5 timme, så jag körde på arab-looken hela dagen.Så nu är Madde utbildad makeupartist! :D Grattis till dig, gumman!



Hemma hos en vän blev det korvstoppning, något jag aldrig gjort förut. Inte av den sorten iallafall.. hehe.. ;) Jättekul och det blev jättegott! Och helt omöjligt att inte dra snuskskämt var 5:e minut.. inte om jag är med i alla fall.

Idag: packa inför resan imorgon. Ska förbereda mig inför tågresan med matsäck, tidningar och en filt! Ifall man blir stående mellan Göteborg och Stockholm, vilket jag nästan räknar med.

God jul på er alla!

1 kommentar:

  1. Åh va mysig du är gumman, tack för att du hjälpte mig på vägen och ställde upp som modell, de gjorde du bra ;) Puss!

    SvaraRadera