måndag 13 december 2010

Arga lappen

I min trappgång har jag noterat att på våningen under mig finns en brandslangslåda som det ofta står en matlåda på. Japp, ni läste rätt: en matlåda. Någon brukar av någon anledning ställa sin nylagade matlåda i trapphuset. Kanske är det ett par som är särbo och brukar lämna mat till den ene, kanske någon som har tvångstankar eller någon snäll människa som vill hjälpa en hemlös.

I vilket fall har den oftast stått där i fred tills för några dagar sedan när jag på väg till jobbet såg mat utkastad över hela trapphuset och vad jag tror var en panerad fisk nertryck i ett brevinkast. En röra var det och jag kunde bara ana hur förbannad ägaren skulle bli. Mycket riktigt, dagen efter sitter ett meddelande till förövaren.



Min enkla teori är att det är ett busstreck, några ungar som tyckte det var roligt eller nått. Kanske någon förbannad granne som irriterat sig på att någon använder trapphuset som skafferi. 

Så kan det gå när man kastar matlåda i trapphus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar