torsdag 21 april 2011

Äntligen påsk och vila

Ont i magen
Har inte haft tid, energi eller lust att uppdatera bloggen på ett bra tag. Nu fick jag inspiration igen, bland annat för att det har lugnat ner sig en smula på jobbet och för att värmen börjar kommer till vårt avlånga land. Självklart fungerar ju kroppen så att när man är mitt uppe i farten med jobb och annat så håller den ut, tills man börjar lugna ner sig, då släpper kroppen ut all skada som stressen har orsakat. I natt vaknade jag av en otrolig smärta i bröstkorgen, det kändes som om någon drog åt ett skärp runt revbenen på mig. Per vaknade så klart och blev orolig, han tröstade mig så gott han kunde men när smärtan verkade avta så kom en vågor av ny smärta. Tog alvedon och lyckades somna om. Jag känner igen smärtan sen tidigare och det är början på magkatarr. Jag har länge känt att magen inte är helt okej och nu sa den ifrån. Köpte omeprazol och ska käka det 14 dagar, hoppas det hjälper.



 Ska även börja ta Husk Lindroos för att få igång min uppblåsta mage. Efter att ha gjort magtestet på apoteket.se så rekommenderades den här produkten. Smakar vidrigt om man blandar det med vatten men enligt instruktionerna så går det bra med fruktjuice och då smakar det bättre.

No more!

Efter påsk blir godis bannlyst från mig och mitt hem. Jag har fått nog! Jag har inte gått ner ett dugg eller fått ett mindre midjemått sen jag startade mitt sundare liv. Jag har fallit tillbaka på frestelser för många gånger. Visst, jag har börjat träna, käka lite nyttigare, men jag har haft problem med att hålla mig borta från gott och jag kommer knappt i hälften av min garderob. Min största last har alltid varit choklad och att försöka hålla mig borta från det just nu vid påsk då vi svenskar käkar 6000 ton godis blir svårt.
Så... efter påsk blir det godisförbud. Det kommer inte att bli lätt, jag har insett att jag har ett sockerberoende och jag kommer att behöva hjälp, speciellt av Per eftersom jag delar min vardag med honom. Jag behöver någon som säger nej när inte jag är stark nog att göra det.


DinSko 299kr

Jag har shoppat lite sen lönen kom men än så länge inga kläder. Provade ett par jeans, jackor och en topp men jag blev nästan gråtfärdig i provrummet. Ingenting passar och det känns inte kul att behöva prova storlek 40. Dessutom hittar jag ingenting som jag gillar i affärerna. Så jag har bestämt mig för att börja beställa kläder på nätet, då kan jag lättare leta och prova i mitt hem i lugn och ro.
Nya skor hittade jag i alla fall, det känns riktigt bra. Dessa kan jag dessutom ha barfota med shorts.

från Tigi - 139kr (ord. 249kr)

Beställde min favorit hårvårdsprodukt på BeautyPlanet.se; Small Talk från Tigi. Man har i den medan håret är blött och sedan fönar man som vanligt. Luktar sött och gott och det ger volym och glans. Otroligt dryg är den också, sist jag köpte den hade jag den i nästan över ett år. Rekommenderas varmt! I butiken kostar den 249kr men jag hittade den för 139kr på nätet ;)

Loreal Casting Creme Gloss - 834 - Kopparblond

Hittade min nya hårfärg också; kopparblond. Tror det kan bli riktigt fint! Om det blir för mörkt så kanske jag gör lite blekta slingor. Hittade inte den andra hårfärgen som jag skrev om sist, det verkar som att den har utgått.

Nu under påsken ska jag försöka ta det lugnt, njuta, vila, vara ute i solen och umgås med familj och vänner. Jag behöver detta, ladda batterierna till nästa vecka som tack och lov också blir kort ;)

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar