tisdag 15 februari 2011

LR Health & Beauty Systems


Susanne anordnade en demonstration för LR Health & Beauty Systems i sin kvarterslokal i Stenungsund. Ett tyskt märke som funnits sen 1985 men som varken jag eller någon annan av de inbjudna tjejerna hade hört talas om innan. Konceptet är att produkterna blir billigare när man har sådana samlingar och på så vis slipper extrakostnad för mellanhänder och butikslokaler. De har smink, parfym, hudvård och hälsoprodukter. Jag blev utsedd till makeupartist och sminkade en tjej med deras produkter inför hela gruppen.


 Roligt men jag var ärligt talat inte så imponerad av makeup-produkterna, de var inte dåliga men jag kunde hitta samma kvalité och produkter i vilken kosmetikabutik som helst. Jag var mer intresserad av hudvårdsprodukterna och främst Aloe Vera-serien.

Aloe Vera

Jag fick ett presentkort av Susanne och Marina som födelsedagspresent och det passade bra då jag köpte hudkräm, tandkräm och en juice från Aloe Vera-serien. Juice ska vara en avgiftningsjucie som man dricker en gång om dagen. Det ska göra en piggare, friskare och rensa kroppen på allt dåligt. Värt att testa nu när jag har snöat in lite på hälo-produkter sen jag surfade runt på hälsobutiker sen förra veckan.

Förra veckan köpte jag en stor burk multivitaminer från apoteket efter att ha fått kommentarer på mitt tidigare inlägg från ett par på Facebook. De hade börjat käka kapslar eller piller innehållande alla viktiga vitaminer, mineraler och Omega3 vilket gjorde dem piggare och friskare. Så jag vill nu kolla om det kan göra något för mig. För jag tror inte jag käkar tillräckligt med fisk för att få i mig all den Omega3 som behövs :P 

Apropå hälsa så var det ju kul att se Susanne igen, dock kom hon senare då hon blev utskriven från sjukhuset samma dag och det är inte hennes första besök. Hon har regelbundet åkt in och ibland med ambulans då hon har haft kraftiga magsmärtor. De opererade bort gallan på henne och ändå är hon inte bättre. De kan inte komma fram till vad som är fel på henne och det hela är väldigt obehagligt. Hoppas innerligt att hon blir bättre snart.
*Tänker på dig, gumman*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar