tisdag 14 december 2010

Julbak med jobbet

I lördags skulle vi tjejer på jobbet samlas hemma hos våra chefer för att julbaka. Väldigt annorlunda och goda recept provades. Jag har tidigare aldrig gjort tryffel eller lakrisknäck. Mumma! Det blev totalt 5 matlådor i olika storlekar fyllda med läckerheter. Jag kommer ta med mig (nästan) allt till mamma nästa helg då det är familjemiddag. Dock gillar jag inte marsipan men det gör förhoppningsvis någon i familjen. Men jag är i alla fall nöjd med min marsipangris och marsipanbock :)
Efter att ha bakat i 6 timmar blev det avkoppling i bubbelpoolen. Aaahh.. Inte så dumt att ha en bubbelpool, blir sugen på att ha en sån själv när det blir dags för hus. Swimmingpool är också ett starkt önskemål när man är uppvuxen med det. Har blivit mer och mer sugen på hus den senaste tiden. Har alltid varit inne på att ha en lägenhet i centrala Göteborg men på sista tiden när jag och Per har fantiserat om framtiden så börjar hus locka mer. Det är ju inte så dumt när man får tillökning dessutom ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar