tisdag 6 augusti 2013

Jordgubbsblond blev grålila

Jag skulle testa en ny hårfärg i dag, som jag länge sneglat på och köpte hem för några veckor sedan, nämligen jordgubbsblond. Visst låter det läckert? En blond hårfärg med en droppe rosa i. Men.. under färgningsprocessen så blev det inte riktigt det resultat som jag väntat mig.. Jag och Per började gapskratta åt mitt lila hår och jag sa att jag skulle ringa frisören på måndag. Men så började jag komma på andra tankar och tyckte nästan att det var lite tufft. Annorlunda liksom. Lite galet för att vara jag (som alltid eftersträvar en så naturlig hårfärg som möjligt). Så från och med nu och en tid framöver så kommer mitt hår vara lila.. Detta är något som jag aldrig trodde att jag skulle skriva.

Jordgubbsblond

Rosa skum, såg rätt ut enligt mig

Under processen

Hmm.. Grå-lila?




2 kommentarer:

  1. Men det är ju inte så konstigt! Vad jag kan se så har du mörkblond/blond som grund. När man använder ljusa pasteller i håret så måste håret vara platinablondt eller HELST nästan vitt. Annars blir det bara matt/grått och konstigt.

    SvaraRadera
  2. Hahhaha nej va kul. Färgade mitt hår med denna hårfärg igår och jag blev också grålila. ... känns lite knasigt. Ska till frisören o klippa håret så får se hur det blir i samband med fräschare frisyr

    SvaraRadera