måndag 15 augusti 2011

Ny hårfärg

Provade en ny färg igen, denna gången Casting creme gloss 8304, gyllenblond koppar. Jag gillar när det blonda går lite åt rött då jag naturligt har det i mitt hår. Jag var faktiskt rödhårig när jag föddes.  Skulle jag färga håret mer åt brunt så skulle jag tappa all färg i ansiktet, jag har provat peruker som visar detta. Och för mycket rött blir jag lika blek av, jag ska helt enkelt vara blond.

Casting creme gloss från Loréal är riktigt bra, dels för att det är Loréal som är bäst när det kommer till hårfärger men också för att de har så många nyanser. Hur många gånger har man stått i en butik och tittat på hårfärger, kommit fram till två färger som nästan uppfyller ens förväntningar men man önskade att det fanns ytterligare en nyans mitt emellan dem. Detta önskemål uppfyller Casting creme gloss, därför rekommenderar jag dem varmt.

Blond med en droppe koppar

Casting creme gloss 8304
För några år sedan övertygade mitt ex mig om att jag skulle passa jättebra i en riktigt röd hårfärg. Jag köpte en hårfärg av okänt märke. Det blev inte bra. Dels gillade jag inte mig själv när jag såg mig i spegeln och sedan blev håret riktigt slitet av produkten. Till råga på det så blev mitt badvatten rosa. Jag sprang i panik till min frisör som blekte slingor på mig och klippte de slitna topparna. Hon förklarade dessutom att rött är den svåraste färgen att få att fastna på håret. Sedan är det lika svårt att få bort det, speciellt om det är av kopparton. Så tänk er för innan ni färgar håret rött!

Jag må le men skriker på insidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar