tisdag 30 november 2010

In i värmen..

Pust! Har varit på stan och letat julklappar och hittat hälften av det jag skulle ha :) Känns skönt och det är lättare när man tar lite varje dag. Man är alltid lite stressad ang julklapparna, även om man har lyckats lista ut vad man ska köpa. Jag är för övrigt dålig på att komma på pressenter :P men jag känner mig nöjd nu och hoppas familjen blir glad. Jag spara alltid kvitto ifall det skulle bli fel, men jag tar sällan illa upp om någon skulle vilja byta sin present. No big deal liksom. Om det inte är något man letat länge och gjort sig mycket besvär för, då svider det kanske lite.

Klappar till familjen


När jag står på spårvagnshållplatsen och försöker tänka på något annat än att jag knappt kan känna min näsa längre av kylan, kan jag inte låta bli att förundras folks val av kläder för årstiden. Jag står där och huttrar i minus 10 grader trotts att jag har trippla lager tröjjor, två lager tights under jeansen, täckjacka, halsduk, mössa och huva. Ändå ser jag flera personer (främst tjejer) som har vårjackor som slutar knappt ovanför rumpan, strumpbyxor och kjol, händerna i fickorna (tror knappast dem har handskar på) ingen mösssa (pajja frisyren? Aldrig) och möjligtvis en storstickad halsduk (för det är ju inne). Det är för mig obegripligt. Jag hatar att frysa, nästan lika mycket som att svettas, och i detta väder vägrar jag bry mig om hur jag ser ut (som om någon skulle bry sig). Jag funderar på att lägga till termobyxor på min önskelista..

Varmt!
Har precis tagit ett oljebad, vilket var underbart för huden. Måste se till att ta hand om huden nu när kylan biter i kinden ;) Blir att regelbundet lägga ansiktsmask. Nu tänder jag värmeljus, kryper ner i en varm säng och tittar på tv. Over and oute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar