fredag 26 november 2010

Fredagsmys!

Längtar hem till fredagsmys med min älskling :) Blir i all enkelhet med god mat, godis, tända ljus, mjukiskläder och film. Kanske lite vin eller martini? :)

Igår hemma hos Per åt vi hemlagad pizza tillsammans med en vän och Pers rumskompis. Så gott! Fyra olika sorter, orkade inte äta alla men det blev nog över till i kväll. Bacon, kronärtskocka, salami, majas, rödlök och en massa annat på! 

Fredagsgodis!



Mycket snö och kallt nu. Har rustat mig inför den omtalade rekordkalla vintern som kommer, har köpt en ordentlig mössa och handskar från Stadium, ett par yllestrumpbyxor från lindex (får dock ha vanlig strumpbyxor under, för dem kliar), sedan har jag infört ett gammalt mode från mammas tid: Benvärmare. Ja, dem är ju moderna igen (har varit ett tag) och de flesta har dem nedhasade på vristen men jag har dem utanpå jeansen enda upp till låren. Varm är jag i alla fall! Bäste vore ett par termobyxor, men jag får vara sparsam (kanske en julklapp).

Inge mer barfota utomhus på ett bra tag!

1 kommentar: