tisdag 30 november 2010

Godmorgon

Mycket snö och kallt som bara den. Det är "bara" -7 men känns som -20 här på västkusten, mycket fuktigare i luften. I går morse glömde jag att mitt spårvagnskort gått ut så jag fick tjuvåka på morgonen till närmsta pressbyrå och köpa ett nytt kort. Kom 10 min sent till jobbet men ingen verkade bry sig. Folk har väl överseende på morgonen så här års med att man kan bli sen, det blir ju lätt krångel med kollektivtrafiken och bilköerna. Önskar folk kunde ta halkan på allvar och ta det lugnt i trafiken, så lätt att halka med bil och när man går. Jag har gjort båda! Fick vattenplaning en gång på Götaälvbron med Torbjörns volvo. Väldigt otäckt men man hade reflexer och händerna bara gjorde saker med ratten utan att jag ens hann tänka på det. Ren instinkt! Och vi klarade oss oskadd, Per blev även lite imponerad över mina snabba reaktion.. Tror kärleken började med min grymma bilkörning ;D

Liseberg i bakgrunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar