söndag 28 november 2010

Första advent

Ah, en underbar helg. Lördag morgon och jag var tvungen att göra.. ingenting! Okej, diska efter Pers fredagsmiddag men det är det enda. Annars var det bara slapphet som stod på schemat, ligga länge i sängen, slötitta på tv4-morgon, frukost, se på en film på datorn (High Spirits, en komedi från 90-talet som jag sett hundrafemtielva gånger) och bara ladda batterierna.

Första advent


Senare på eftermiddagen gjorde vi i oss i ordning inför en avskedsfest för Magda, Klaus och Julia som ska till Australien i 6 månader. Festen, eller snarare middagen var på en nyöppnad kinakrog på Kortedala torg. Marina och jag beställde enbart förrätt, soppa, för vi var inte så hungriga. Dock kompenserade jag med två efterrätter, bananasplitt och friterade bananer med glass :) Mumma! Servitriserna skrattade lite åt mig.
*Snyft* Sista gången jag kramade Magda på ett bra tag.. Men jag är så glad för hennes skull och jag hoppas hon skapar ett minne för livet på andra sidan jordklotet :) Kommer följa hennes blogg och följa hennes äventyr.
Det blev efterfest hemma hos Per och Johan, Johan bjöd på sin hemgjorda mjöd. Väldigt god! Och stark, mellan 15-20 %. Den har stått i 20 veckor, om jag minns rätt.

Söndag morgon och första advent. English breakfast är en favorit hos mig och Per, denna gången delade vi den med Johan och två vänner. Efter det var det att slappa igen. Ser på tv och mysa i soffan.

Korv, bönor, ägg, bacon, bröd och juice = English breakfast


Sedan var det söndagsmiddag hemma hos mamma, Alfons och Robin kom också. Upptäckte att jag hade glömt mobilen hos Per vilket gjorde mig vansinnig! Känner mig handikappad nu och eftersom mobilen är min väckarklocka så lovar mamma att ringa och väcka mig i morgon. Till fikat hade mamma och Torbjörn bakat en adventskaka och banankaka.. Det visste inte Alfons som köpt med sig en prinsesstårta, så det blev mycket till fikat! Jaja, man får väl offra sig ;)

Mycket fika!


Nu blir det ett bad, krypa till sängs och se på film..

1 kommentar: