torsdag 18 november 2010

Jul snart igen!

Jaha, dag igen! Kyla, snö (snart?), blinkande lampor, pynt, julreklam, glögg, pepparkakor (roligast att baka och käka degen) och julklappsjakt. Det är en mysig tid på året, dock tycker jag att det har blivit en hysteri bland butikerna att vara först med julpyntet, erbjudandena, skyltning osv. Jag tror det började redan i oktober, vilket jag i alla fall tycker är på tok för tidigt.

Jag antar att jag är en "less is more"-person, jag gillar jul och allt som hör till men bara precis dagarna innan julafton.. Då blir det speciellt. Vi brukar ha som tradition att pynta granen dagen innan julafton, då kommer man i stämning och den hinner inte barra så mycket. Jag hinner tröttna på allt glitter och rött om det varar för länge. Funderar på om jag själv ska julpynta min lilla etta eller om jag ska spara pengar till klappar och annat.

Julklappar tycker jag är väldigt kul! Mest att ge faktiskt, dock har det blivit allt svårare att komma på vad man ska köpa. Speciellt till killar/män! Ska försöka komma på något till brosan, pappa och pojkvännen. Men det lär nog lösa sig.. Tips är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar