onsdag 2 mars 2011

Kiss me, darling!

Droppade förbi Lindex på vägen hem från jobbet för att utnyttja några rabattkort innan de passerat utgångsdatum. Första gången på länge jag shoppade lite, känns det som i alla fall. För sedan Thailand har jag fått snåla (det var värt det) och även om jag kommit i kapp min ekonomi nu så blir det först till nästa lön som jag kan börja unna mig saker igen. Faktum är att jag nästa glömt bort hur man shoppar, vart börjar man liksom? Jag måste ha sett ut som ett fån där inne när jag yrade runt bland klädställningarna. Till slut valde att inte köpa några plagg alls då jag inte hade lust att böka med täckjacka, stövlar och mössa i ett provrum. Shoppa på vintern är det trökigaste som finns enligt mig av den anledningen att man måste ta av 5 lager tyg innan man kan prova plagget. Man blir statisk i håret, svettig och man vill bara hem och beställa allt på nätet.

Sedan är jag inte i akut behov av nya kläder... ännu! Jag har infört en gammal trend som var populär när våra mor- och farföräldrar var unga; att använda kläder till de går sönder. En trend som jag har blivit tvungen att införa för plånbokens skull. För det är många tröjor i min byrå som har hål och är nötta. Det bli nog min prio ett att köpa vanlig tröjor när aprillönen kommer.

Lip inflammation?

Svettig och varm tog jag mig till kosmetika avdelningen då jag även där hade rabattkort att utnyttja. Jag köpte hårspray, sminkborttagning, mascara och ett nytt läppglans. Läppglanset var den vara som var mest speciellt då de påstod kunna göra dina läppar fylligare med hjälp av något ämne som orsakade en lätt svullnad. Jag har prova ett liknande läppglans förut men det var i högstadiet och ska jag vara ärlig så är jag skeptisk till dessa produkter men jag tänkte "what the hell.."

Det smakade inte gott! Typ kontaktlim eller hårspray men efter ett tag förstod  jag att det var mint de försökt imitera. Sedan började det pirra och en liten svullnad började ta form, dock med en bedövande känsla. 

Före - Efter
Det blev inte så jäkla stor skillnad, jag har ganska fylliga läppar redan. Men ett helt okej glans som sitter bra. Jag tror inte att jag ska använda detta varje dag och inte när jag kysser Per.. Eller använda det på andra läppar..

Puss!

PS. Vill ni verkligen ha fylligare läppar? Helt gratis! Åkt till Thailand, snorkla i minst en timme, tvätta ansiktet i kranvatten och sov på otvättade lakan i en billig lite bungalow som kan falla ihop av att en varg huffar och puffar. Tada! En inflammerad/infekterad läpp som får Angelina Jolie att bli avundsjuk. True storie..


Thailand 2009

Grattis på 23-årsdagen

2 kommentarer:

  1. Omg, hur försvann din infekterade underläpp? Gick ni till sjukhuset eller?

    SvaraRadera
  2. Cortisonsalva och en dag i skuggan. Det blev dock sprickor i läppen och det bildades en sårskorpa. 3 dagar utan kryddig mat och hångel.

    SvaraRadera