torsdag 10 mars 2011

Vårstädning!


Urk! Så otroligt lat man har blivit under denna mörka perioden av året. Man väntar lite längre med att raka benen, armhålorna, fila fötterna och annat för man täcker ju ändå hela kroppen med 4-5 lager tyg. Insåg förra veckan att det var evigheter sedan jag använda min silkpeel apparat och för er som inte vet vad det är så är det en liten gullig maskin som rycker hårtrån.. vilket är otroligt smärtsamt! Det gör ondare än att vaxa eftersom man med vax rycker alla strån i ett enda drag men med denna lilla rosa helvetesmaskin rycker stråna en och en. I reklamen säger de alltid att det är smärtfritt men jag kan säga att jag är redo att föda barn nu. Man härdas dock, för efter några gånger så gör det mindre ont.. antar att de gäller detsamma med att föda barn.

Min silkpeel apparat


Varför gör jag detta? Varför inte bara raka sig? Därför att rakning alltid har irriterat min hud. Det är endast mina ben som är okej med rakskum och hyvel medan bikinilinjen och armhålorna alltid blivit röda, irriterade och efteråt blir det inflammerade hårsäckar. Så jag började testade annat och först ut blev hårborttagningscreme som var rena giftet för min hud. Irritation på högsta nivå och det kliade som attan. Vax höll jag på med länge och var nöjd med det samt att hårstråna blev tunnare med tiden. Dock blev hårrötterna starkare och jag tröttnade på att kladda med vaxet, spaden, remsorna och springa fram och tillbaka till micron för att värma vaxet. Så jag köpte en silkpeelapparat som man bara kunde plugga in i väggen och börja använda. Aj! Men resultatet är grymt bra.


Målet är att någon gång göra laserbehandling i armhåla och bikinilinjen. Tänk att aldrig mer behöva bry sig om att raka sig där igen! Jag har en bekant som gjorde detta och hon är supernöjd. 




Träffade en tjej en gång för flera somrar sedan på en fest och hon berättade att hon aldrig ägnat sig åt någon form av hårborttagning. Vad jag minns så var det en blandning av personliga skäl och ett ställningstagande. Hon hade flera gånger fått negativa reaktioner och folk kände sig provocerade av detta. Väldigt onödigt tycker jag och hon är fri att göra vad hon vill med sin kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar