tisdag 8 mars 2011

Frisk med Friskis


 Kommer precis hem från gymmet. Har varit på provträning på friskis och svettis på Västra hamngatan och jag har bara kört på i gymdelen. Jag hatade tidigare gym och tyckte att det var tråkigt och enformigt. Samt att jag har haft miljoner ursäkter till att inte börja. Men jag vill förändra mina levnadsvanor och förra veckan blev jag medsläpad av min kollegor till deras gym och det var en spark i baken som jag behövde. Kul var det också vilket var något som jag inte räknat med, dessutom kände jag hur kroppen tackade mig för att ha fått jobba ordentligt för första gången på länge. En energikick fick jag efteråt och jag ville ha mer. Började fantisera om hur jag skulle kunna se ut om jag ägnade 1 timme två gånger i veckan på gymmet men en sak i taget. Inte sätt för höga mål och förväntningar ännu.

Friskis och svettis Västra hamngatan i Göteborg
Dock kommer vi till det här med pengar... suck.. Om man binder sig i ett år så kostar det 295kr i månaden och då har man tillgång till all träning och i alla lokaler i hela Sverige. Vilket är ganska billigt.. men.. jag ogillar att vara bunden till något i ett helt år. Tänk om jag blir arbetslös eller flyttar så jag inte är i närheten av ett friskis och svettis eller något annat.


 Å andra sidan så kan just denna bindning vara den motivation som jag behöver. Att jag kommer vilja ha valuta för pengarna helt enkelt. Att träning inte bli något tillfälligt som jag gör just nu under en period utan blir en del av min vardag och något jag bara måste göra precis som att handla mat och gå till jobbet.

Jag kan köpa halvårskortet men då måste man betala en klumpsumma på 2800kr och dem pengarna finns helt enkelt inte. Då måste jag vänta till nästa månad, vilket skjuter på träningen igen och jag kommer få leva snålt efter det ytterligare en månad.

Jag har räknat på det och har egentligen råd med 295kr/mån. Hmmm... måste fundera lite till. Men som det känns just nu så är det smarta valet att köpa årskortet.

Min idol Gaga i sin senaste musikvideo. Min drömkropp, kanske plus några kilon.

1 kommentar:

  1. Köp årskortet du kommer inte att ångra dig gumman, promise :D

    SvaraRadera