onsdag 16 mars 2011

Kom, sol! Kom!


Man märken en markant skillnad på humör och energi när bar mark börjar synas och solen visar sig längre på dagarna. Våren är på gång och man vill ut ur sitt ide. Ingen slump att så många jag känner pratar om att de vill gå ner i vikt, komma igång med träning och hälsosammare mat, man har ju suttit inne i mörker så länge och faktiskt inte velat gå ut i kylan. Har inte vägt mig sen jag börjat mitt nya hälsosammare liv: Mest beror det på att jag inte äger någon våg men Per gör och jag har ännu inte känt en så pass stor förändring på min kropp att jag inte kollat vikten, kläderna sitter fortfarande lite för tajt. Träningen går fint, 1 timme och 2 gånger i veckan borde ge effekt snart, det är mer än jag någonsin tränat. Kanske kan få det bli 3 gånger i veckan på sikt. Väntar bara på att Per också ska köpa gymkort också, så vi kan börja träna tillsammans, börjar blir lite långtråkigt att träna ensam. Man behöver någon som peppar en ibland också :) För tillfället är min älskling sjuk och träning är ändå inte på tal för än han mår bättre.

Marina och jag
Förra helgen träffade jag Marina på stan, tog en fika (ja, jag syndade med paj) och sen gick vi bara runt i centrala Göteborgs parker för det var så skönt att röra på sig utan något direkt mål. Vi fick en ingivelse att gå in på Göteborg Trädgårdsförening som ligger mitt i stan. Har aldrig satt min fot där inne förut trots att jag bott här i snart 9 år. Även om det är tidig vår och ingenting blommade så var det väldigt fint där inne och man kan bara tänka sig hur fint det kommer vara i sommar.

Cafét i Trädgårn

Trädgårn
Samma kväll var jag och Per bjudna på två fester, vi hade klantat oss och tackat ja till två födelsedagsbarn (den ena fyllde 29 år och den andra 30 år) men det var ingen större fara då de båda bodde bara några portar från varandra. Så vi var först på den ena festen som började tidigare än den andra. En lyckad kväll blev det och ett stort igen grattis till de båda :) Mer synd blev det med plockmat, vin och marängsviss... värt det..

Så många kalorier..


Dessutom blev det semlor i alla fall på söndagen... ännu mer synd! Jag gillar inte semlor men Pers granne och vår vän hade bakat egna och det var jättegoda! Jag hatar mandelmassa så jag fick vaniljkräm i min. Mycket godare!

Hembakade semlor med vaniljkräm! Snygga va ;) 

Så, det blir att träna bort allt från helgen den här veckan. Antar att jag kommer hamna i den där svenson-tränar-rutinen: vara nyttig och träna på veckorna och synda på helgerna. Jag borde skämmas och skärpa mig tills jag tappat de där kilona så jag kommer i mina kläder igen. *bär hund huvud* Samtidigt ville jag inte råbanta utan hitta en balans mellan nyttighet, träning och njutning. Aja, man är bara människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar