söndag 20 mars 2011

Underbar vårhelg

Hej hopp! Fullfart den här helgen. På fredagen lånade Madde och hennes sambo min lägenhet. Han skulle göra ett prov här i Göteborg för att kunna komma in på en utbildning utomlands, så de behövde någonstans att bo. Självklart var El Casa Therése öppet för besökare och jag spenderade fredagskvällen hos Per.
Hos Per och Johan var det biokväll och vi såg en helt fantastisk och annorlunda action/skräck-film från Finland. Filmskapare från en högskola gjorde först två kortfilmer och sedan en långfilm med samma historia. Jag tänker inte berätta vad den handlade om utan titta själv på länkarna nertill :) Se dem! Det är värt det.



 

På lördagen träffade jag Madde på stan medan hennes sambo gjorde provet. Shopping stod på schemat men det blev inga kläder då både hon och jag kände att några kilon till måste försvinna innan det var dags för nya trender i garderoben. Men istället blev det annat som är snyggt och uppiggande oavsett vikt, nämligen smink! Det är alltid kul med något nytt i badrumsskåpets sminkhylla och Madde rekommenderade två produkter från Make Up Stor; en underlagskräm och en vardagsfoundation. Jag har överhuvudtaget blivit väldigt förtjust i Make Up Store, eftersom jag har fått prova produkterna när Madde bodde hos mig under hösten då hon gjorde sin makeup-utbildning och jag fick även agera sminkmodell.

Make Up Store - Liquid Foundation & Skin Serum


Vid klockan 12 mötte vi upp Marina och Susanne och åt lunch. Jättemysigt och roligt att se Susanne då hon inte är så ofta i Göteborg. Vi skulle egentligen ha setts förra helgen men Susannes lilla dotter blev sjuk. Hon mår bättre nu :) Vi tog en promenad efter lunchen inne på Trädgårdsföreningen och det var helt underbart i vårsolen. Våren känns på gång nu. Vi pratade om att eventuellt skrapa ihop ett gäng tjejer och åka till Stenungsundbaden och ha en spadag någon gång i maj. Låter grym idé och jag hoppas det blir av.

Susanne och Marina

Sol!



Produkterna som hon beställt från LR Health & Beauty Systems hade kommit och hon ville träffa oss och lämna över dem. Så nu ska jag dricka aloe vera-jucie varje dag för att rensa kroppen, får se hur det går. Varningar från Susanne att man kan lukta illa och får lite finnar i början då kroppen trycker ut alla gifter, mysigt. Aloe vera-tandkräm köpte jag också, ska bli spännande att se om mina tänder blir friskare.

LR Health & Beauty Systems - Aloe Vera

I dag, söndag, så spelar Per rollspel hos en vän så jag passade på att träna. Ganska skönt att vara på gymmet en söndag, inte mycket folk så alla maskiner var lediga. Gjorde misstaget och ställde mig på vågen hemma hos Per igår och såg att jag gått upp ett kilo, men Per tröstade mig med att man gör det i början. Muskler väger mer än fett. Hoppas han har rätt. Ska försöka ta mig tid att basta varje gång jag är på gymmet då det är så skönt, uppfriskande och bra för huden. Skulle gärna vilja ha en bastu den dagen vi köper hus. Jag är ju uppvuxen med bastu och även om jag inte uppskattade det så mycket som barn så kan jag tänka mig idag att det är väldigt avkopplande efter en veckas arbete att ta en kall öl eller vin och sätta sig med sin älskling i ett litet varmt träinrett rum ;)

1 kommentar:

  1. Per har rätt. Muskler väger mer än fett så stirra dig inte blind på vågen:) Bättre med måttband tycket jag i så fall!

    SvaraRadera