tisdag 1 februari 2011

Lugg igen!

Lugg och uppklippt


Ny frisyr! Eller snarare tillbaka till en gammal. Klippte lugg för första gången i våras och jag trivdes med looken. Fick höra av vänner och frisörskan att jag passade bra i det. Håret var väldigt slitet och det hade inte blivit friskare av solblekning och saltvatten. Kände redan i Thailand att det hade tagit stryk och jag letade efter hårinpackning i alla mataffärer. När jag hittade hårinpackning kunde jag inte läsa texten på burken. Så det blev extra mycket balsam en halvtimme i håret istället.

När jag kom till frissan varnade hon mig för att hon skulle ta en bra bit av topparna. Ingen fara, sa jag, hellre kort och frisk än lång och slitet. Hon var glad att höra det, för det värsta hon visste var tjejer som kommer in med väldigt slitna toppar för att de sparar ut håret och undviker frissan in i det sista. Så säger de till frissan att hon får absolut inte ta mer än några centimeter. Så går dem därifrån med lika slitet hår. Inte snyggt tycker jag. Självklart förstår jag att man vill ha lång hår, jag önskar att jag hade ner till naveln ibland men jag vill gärna ha långt och vackert hår.

Dock är det alltid lite mäck med lugg, speciellt eftersom jag har vågigt hår och det kan bli afro vid hög luftfuktighet. I Thailand hade det varit dumt att ha lugg, men mitt hår var väldigt fint då när det fick självtorka och lockade sig av den höga luftfuktigheten :) Dock använde jag inte plattång då mitt hår skulle dö efter en vecka med tanke på bebiskvalitén på mina hårstrån.

Det har varit lite för få uppdateringar på bloggen på sista tiden. Har varit så trött efter Thailand och Irland men jag ska skärpa mig :) Målet var ett inlägg om dagen. Det kommer snart ett inlägg om Kick-offen i Dublin ;)

1 kommentar:

  1. Supersnyggt gumman!!
    Jätte fin frisyr :D

    Hur gick det med sminket föresten?
    Pussssssss

    SvaraRadera