måndag 14 februari 2011

Överraskningsmiddag!

I lördags hade Per ärenden att uträtta på förmiddagen och därför kom vi överens om att ses hemma hos honom senare på eftermiddagen för att ha lördagsmys med middag. Så jag hade för första gången på länge en lördags för mig själv att göra ingenting speciellt. Så jag sov länge, såg på tv, tog ett bad, ringde Marina och mamma och pratade bort någon timme och sedan gjorde mig fin inför myskvällen.

När jag ringde Per för att fråga om han var på väg hem så bad han mig att vänta ytterligare 45 min med att ge mig av då han inte var hemma ännu. Sagt och gjort men på spårvagnen får jag ytterligare ett sms där jag kunde vänta ett tag till med att ge mig av men då var det redan för sent. Han föreslog att jag skulle gå hem till grannen, en vän till oss, och vänta där tills han var hemma men jag hade planer på att ta en promenad i det soliga vädret. Väl på hållplatsen få jag syn på Marina, vilket förvånade mig för att hon inte känner någon annan än mig och Per i Bergsjön. "Men, vad gör du här?" "Eeh.. skit också.." blev reaktionen från henne då hon inte hade något bra svar.. "Vänta.. Är du på väg till Per?" frågade jag och hon lyckades få fram ett ja.. Jag började lägga ihop två och två men valde att inte fråga mer då jag inte ville förstöra något och jag gillar dessutom överraskningar. Jag föreslog promenaden och 30 min senare gick vi hem till Per. Jag visste fortfarande inte vad som skulle ske förutom att vi skulle äta middag med Marina för hemma hos Per var ingen annan än han. Han förklarade att han bara hade bjudit Marina på middag och att det skulle vara en liten överraskning och jag nöjde mig med den förklaringen.

När jag och Marina slår oss ner i soffan öppnas sovrumsdörren från Johan och ut kommer han i morgonrock.. efter kommer 3 tjejkompisar iklädda morgonrockar och ser skamsna ut.. Jag blir självklart förvånad men tänker att det finns en enkelt förklaring.. Tills två killkompisar, också kläda i morgonrock, kommer ut sist. Jag börjar skratta högt men får fortfarande inte ihop det till det kastar av sig rockarna och gratulerar mig på födelsedagen :) Även fast jag fyllde i januari. Per hade anordnat en överraskningsmiddag då han tyckte att jag skulle ha någon form av fest jag när blivit 25 år. Och även om jag mötte Marina på vägen så blev jag ändå överraskad. Hon hade suttit på spårvagnen och oroat sig för att möta mig och försökte komma på en förklaring till varför hon var där... men kunde inte komma på något när jag fick syn på henne.

En utsökt middag hade Per lagat.. Inte för att det förvånade någon. Ungstek, potatisgratäng, gräddsås, honungsglaserad brysselkål och morötter. Och allt var perfekt tillagat. Daimkaka och glass till efterrätt och Johan bjöd på sitt hemgjorda mjöd samtidigt sin vi spelade spel. En riktigt lyckat kväll :) Per fortsätter att samla poäng som världens bästa pojkvän ;)

Puss!

Ps. en rättelse från mitt inlägg om fredagens datenight; vi skulle inte till Berså utan till Rumpan-bar på afterwork. Dock var det så överfyllt med folk och omöjligt att få ett bord så vi gick till ett litet ställe precis intill och åt taco-buffé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar