onsdag 9 februari 2011

Bättringsvägen

Har äntligen börjar repa mig och får tillbaka energi efter förkylning, resor, vintermörker och annat. Så snart ska jag bli bättre på att uppdatera min blogg, för det har varit en hel del glapp mellan inläggen.

Att solen börjar titta fram längre gör stor skillnad. Igår var det fortfarande sol ute när jag skulle gå hem och jag märkte att jag hade mer energi till vardagssysslorna. Käkar visserligen D-vitamin varje dag och jag tycker att det gör viss skillnad, dock borde jag ha börjat tidigare i vinter. Det är ju mer allmänt känt att vi har D-vitaminbrist i norden och man har lyckats få kläm på en hel del sjukdomar som härjar under vinterhalvåret med hjälp av D-vitamin. Förkylningar, urinvägsinfektion, deprimering med mera. 


Surfade lite på hälsokostbutiker igår och blev nyfiken på en hel del preparat. Min första tanke är ändå att man inte ska behöva käka piller för att hålla sig frisk eller hälsosam, utan med hjälp av balanserad kost kunna vara sund. Men ändå är det svårt ibland att veta om man käkat nyttigt en stressig vecka och fått i sig alla vita kaniner... eh, vitaminer. Och jag vet en del människor som fått energi, hår, frisk hus och midjan tillbaka tack vare hälsopiller. Jag kan inte bestämma mig om jag är för eller emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar