fredag 27 februari 2015

Skräddarsy midjan på dina byxor

Jag har haft lite problem med att hitta byxor som jag trivs i. Mitt problem är höjden på midjan, främst på jeans, för jag gillar verkligen inte när midjan skär in i magen när jag sitter ner. När jag testar jeansen i provrummet så sitter allt bra men det är just när jag sätter mig ner som det blir obekvämt (och jag sitter ju hela tiden på jobbet). Jag har testat både hög-, låg- och "normal"-midjehöjd och kommit fram till (med hjälp av min man som är min stilcoach) att jag passar bäst i låg midja. Inte för låg dock! Då blir det cupcake-effekten, inte snyggt... Men då uppstår istället problemet att midjan nästan alltid är lite för stor/vid trots att byxben och annat sitter bra. Visst, jag kan använda bälte med det är inte alltid så optimalt på alla typer av jeans och det känns lite så där att ständigt behöva använda bälte.

Till min glädje så hittade jag detta tips på pinterest.com (en av mina favorit sidor) och jag kan meddelat att det fungerar! Jag köpte två par jeans på HM för 100 kr/st med låg midja som testobjekt och numera är de två paren mina favoritjeans :) Jag kan rekommendera denna metod till er med samma problem :)
Bilderna som följer har alltså inte jag tagit. Källa: Ehow

Känner ni igen problemet?

Det var lite knepigt att veta hur mycket band man behövde



 
Jag sydde dock för hand i detta läge

Tada!


Här är lite andra roliga jeans-idéer :) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar