fredag 20 februari 2015

Lajvkläder från Armstreet.com

I dag ska det ske! Jag ska för första gången KÖPA lajvkläder/medeltidskläder istället för att sy. Jag har länge sneglat på de fantastiska klänningarna och dräkterna som finns på armstreet.com och idag ska jag beställa en dräkt inför sommarens lajv och medeltidsaktiviteter.
Enligt olika forum och facebook så verkar kläderna av god kvalité och de som har beställt verkar vara nöjda. Bland annat har de fått högsta betyg på etsy.com
Det har alltid varit lite av en principgrej för mig att sy mina egna lajvkläder, just för att det är ett hantverk att vara stolt över samt att kunna säga "jag har själv sytt den". Samt att det är ganska kostsamt att be någon annan att sy så avancerade kläder. Men jag har inte tid att sy lika mycket som när jag var yngre. Nu jobbar jag heltid, har ett hem att ta hand om och bara helgerna på mig att göra saker som jag inte hinner göra i veckorna. Och så ska jag umgås med min man och vänner däremellan ;)
Priserna är faktiskt helt okej och just nu är det rea 10-15 % vilket inte låter så mycket men i detta fall så gör det ändå lite skillnad. Här är de kläder som jag ska beställa, i blått!





I denna blåa färgen

Samt denna huva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar