tisdag 17 februari 2015

Kärlek!

Vad hände under alla hjärtans dag, då? Vi har en liten tradition där vi turas om att planera alla hjärtans dag. I år var det Pers tur att överraska mig. Dagen börjar med en riktig god och lyxig frukost: amerikanska pannkakor, bacon och flamberade bananer. Mumma! 


Det enda jag visste inför eftermiddagen och kvällen var att jag skulle vara redo och finklädd kl. 14.30. Även Per klädde upp sig, dagen till ära, i slips och kavaj (han trivs egentligen inte i det... men för min skull så gick det ann). Sen blev det en spårvagnsfärd till korsvägen och jag blev mer och mer fundersam på vad vi skulle hitta på där, eftersom vi var finklädda. Det är ju ingen höjdare att gå på Liseberg eller Universeum i högklackat direkt. Men vi styrde vår kos mot Världskulturmuseet för att lyssna på en ung samisk artist som uppträdde kl. 15. Det var fantastiskt fin musik! Och efter uppträdandet gick vi på en utställning som handlade just om den samiska kulturen och hur Sverige har behandlat samerna genom åren. Mycket stark och bra utställning. Rekommenderas. 








Efter utställningen bar det av till Vasastan och jag gissade rätt på en sak i alla fall: middagen skedde på vår favorit vietnamesiska restaurang; ViViet! Så god (och vacker) mat samt att personalen är riktigt trevlig. Till vår glädje så har de tagit bort de thailändska rätterna från menyn, så nu fokuserar de på endast vietnamesiska mat. Hurra! 


Tack älskling för en jättefin dag! Nästa år är det min tur :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar