söndag 16 oktober 2011

Värme och skaldjur

Denna helgen höll jag löftet om att införskaffa ett par ordentliga vinterkläder. Jag var på Stadium och Intersport och köpte ett par täckbyxor och en vinterjacka, totalt värde 2800kr. Jag är supernöjd! Kyla, kom bara! Dock blev detta på kreditkortet men det är avklarat på några delbetalningar, men man ska passa sig för att inte hamna i kreditkortträsket. Därför överväger jag noga innan jag använder det och räknar på när jag kan betala tillbaka. Dessvärre tror jag inte kylan tänker vänta på min nästa lön så jag tog det säkra före det osäkra och använde kreditkortet.

Kyla, kom bara!
Till hjälp och sällskap hade jag min vän och bloggkollega Micki
(steampunk-micki.blogspot.com). Vi  besökte även Mickis favoritbutik; Balders hage. En inredningsbutik med saker i gammeldagsstil och fylld med passande ting för en som gillar 1800-talet och steampunk. Jag köpte inget denna gången men Micki kunde inte låta bli en jättefin och billig oljelampa samt några fina glasburkar.

Balders hage

Balders hage

Efteråt fikade vi och vi satt faktiskt utomhus i solen. Ironiskt när man ska köpa varma vinterkläder så är det inte speciellt kallt för årstiden. Men man ska inte klaga. Det var mysigt att sitta ute och avnjuta en blåbärspaj.

Michaela



Det har inte blivit av att jag varit på någon kräftskiva i år och jag började bli orolig att jag ännu en gång ska gå miste om dessa utsökta havsvarelser. Så jag gjorde slag i saken och åt kräftor själv! Jag dukade upp en måltid av vitlöksbröd, cider och ett paket kräftor till bara mig! Kunde ha käkat ett paket till, så gott är det. Per är inte så förtjust i kräftor så han åt något han gillar mer, nämligen pizza. Så där satt vi och åt varsin delikat måltid på lördagskvällen.

Mumma! Och bara mina!
Vintern närmar ju sig och därmed mörkret.. och därmed lågt humör och brister på olika ämnen. Så det var dags att köpa vitaminer för att hålla balansen i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar