måndag 10 oktober 2011

Sällskap!

Denna helgen har vi varit sociala och samtidigt laddat batterierna. Först middag och bio efter jobbet på fredagen (bra film! Blir sugen att sy lajvkläder nu). Efteråt lämnade jag gubben hemma och gick jag ut med tjejerna. Det var jättekul att träffa Magda och Julia igen, det var ett tag sen sist. Men jag orkade inte vara ute jättelänge, jag hade ändå varit uppe sen 6 på morgonen. Men jag var mer än nöjd med kvällen!
På lördagen hade vi parmiddag och spelkväll. Vi testade att göra till efterrätt färdig chokladmousse med kaffesmak och blandade i en fjärdedel baileys. Mumma!
Helgen avslutades med familjemiddag på restaurangen Tre Indier. Jag passade på att inviga min nya klänning från HM, lagom fin för en familjemiddag. Som vanligt var det kanongott och vi nästan rullade ut, klänningen satt lite tajt. Vi firade dessutom att min styvbror fyllde 19 år. Av mig, brosan och Per fick han en kokbok och av sin pappa och min mamma parfym. Kontentan var att lukta gott och lär dig laga mat så får du brudar ;D
När vi skulle ta oss hem efter middagen var det ett ordentligt höstväder ute, så det var extra mysigt att komma hem till värmen, krypa under ett täcke i soffan och se på lite film.
Aaah.. en bra helg :)

Julia och jag

Girls night out!

Party!



Chokladmousse med baileys och apelsin

Talisman

Per jobbar på sin strategi
Färdig för middag

HM 399kr
Regn och rusk på vägen hem
Grattis, Björn!

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt härlig helg du haft :) Så tjusig du va i klänningen, vill oxå ha ju;) Kanske du kan lägga ut recept på efterrätten både såg och lät gott. *Önskemål* Kul att du bloggar igen. Puss

    SvaraRadera