söndag 23 oktober 2011

Brudar!

I dag är det mjukisbyxans dag, visste ni det? Jag har firat genom att sitta i mina favoritmjukisbyxor i soffan och avnjutit hägendaz-glass samtidigt som jag tittat på slö-tv. Bland annat Mitt stora feta syrianska bröllop på tv3 och Min mans bröllop på TLC. Det sistnämnda programmet handlar om att brudgummen ska fixa hela bröllopet själv och bruden får inget veta för än det är den stora dagen. I detta avsnitt blev inte klänningen helt rätt och han tvingades byta den till en som bruden blev mer nöjd med.

Mitt stora feta syrianska bröllop på tv3


Min mans bröllop

Inte för att jag och Per är där än på långa vägar men jag började fundera på om jag skulle lita på honom att arrangera vårt bröllop samt val av klänning. Mitt svar är 110% ja! Han har väldigt bra smak, känsla för detaljer och känner mig så pass väl att han skulle kunna välja en klänning som jag både gillar och passar min figur. Han har ju varit mitt smakråd vid flera tillfällen när det gäller shopping och provning av kläder.

Jag liksom många andra flickor (inte alla men många) har ju drömt och fantiserat om den stora dagen då man ska säga ja till sin älskade och få vara lika vacker som en prinsessa. Just det där med prinsessa är ju från person till person, inte alla vill ha en exklusiv och stor klänning. Men jag är traditionell och en romantiker så jag vill ha en prinsessklänning. Jag började surfa runt på nätet för att hitta min eventuella drömbrudklänning bara för skoj skull och konstaterade snabbt att axelbandslösa klänningar är starkt på modet. Men det passar inte alla, jag till exempel är ganska kort, bred över axlarna och har ganska kraftiga överarmar så jag skulle nog passa i en klänning med en liten ärm eller liknande. Dessa blev i alla fall mina favoritklänningar:











Vilken är din favorit? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar