torsdag 27 oktober 2011

Favorite things

Jag tänkte att jag skulle rekommendera lite saker som jag gillar eller nyligen har skaffat. Jag blev lite sötsugen på jobbet idag och dessutom visste jag att det skulle bli en tuff dag eftersom det är torsdag, då brukar alla våra kunder vilja ha sina saker innan helgen. Vilket innebär mycket att göra för mig. Så jag kilade ner med mina kollegor på lunchen till coop vid gamlestan för att köpa marabou premium citron och ingefära (mumma!) och en redbull lagre. Och vad händer i kassan? Jo, kassörskan vill att jag ska visa leg, för man måste vara över 15 år för att köpa energidryck. Seriöst! Ser jag ut att vara under 15 år!!?? Så jag fick inte köpa min redbull.. WTF? Detta har hänt förut för en annan kollega när hon glömde leg och dessutom fick inte de andra som var med "köpa ut" till henne.. Samma kassörska. Hon kan ju inte vara riktigt vettig.. Jag köpte en redbull i videobutiken bredvid ändå. De ville inte ha leg.
Min jobbmugg med mitt stjärntecken och initialer

Gott!

I alla fall så blev eftermiddagen som jag misstänkte, stressig. Så jag knaprade chokladen som var lika god som vanligt, den med citron och ingefära är min lilla favorit. Dock tillsammans med redbull  reagerade jag annorlunda än var jag brukar. Det blev liksom för mycket socker och koffein så jag blev helt speedad och skakig, sedan började jag må illa dessutom. Antar att jag har blivit lite känslig för koffein. Men jag hade i alla fall energi att jobba :P

Paket till mig!

Efter jobbet hämtade jag ut ett paket på posten från beautyplanet.se. Den sidan rekommenderar jag, de har massor med bra och kända skönhetsmärken men ca 20% billigare än i handeln och fri frakt. Snabba är de också, en dag tog det att få mitt paket. En hårstyling gel spray och torrshampoo från TIGI. Jag gillat TIGI, deras grejer passar mitt  flygiga, mjuka, skandinaviska hår. Jag har deras shampoo och balsam också. Får se om de här nya grejerna är lika bra.

TIGI Dirty Secret Dry Conditioner 119kr & Rocktastic Hardcore Spray Gel 159kr

Eftersom jag mådde lite si och så i magen efter jobbet köpte jag en oatly havre dryck. Jag tycker den är jättegod, den ser inte så trevlig ut när man häller upp den i ett glas så ha kvar den i flaskan.

Oatly

Vill rekommendera apotekets Natuvive Olive Protect Day Cream och Almond  Night Cream. Jag ville denna vinter satsa på en bra och skonsam natt- och dagkräm, så apoteket kändes bäst och skonsammast. Och jag är väldigt nöjd! :) Luktar gott gör de också.

Natuvive Olive Protect Day Cream och Almond  Night Cream


Min mobil är inne på lagning. Sjukt tröttsamt. Jag har varit jättenöjd med den och alla funktioner har fungerat smidigt förutom en liten detalj; att jag inte har kunnat ringa med den! När jag ringer eller när någon ringer mig så hör jag inte alltid personen på andra sidan men den hör mig. Så jag lägger på för att ringa upp igen och 99% av gångerna börjar det spraka i örat på mig. Så jag får lägga på igen och ringa upp för tredje gången och då kommer jag förhoppningsvis fram. Men ååhhh!! Så nu fick jag nog och lämnade in den, får den åter om 2 veckor. Så länge har jag Pers gamla HTC Magic, vi har sparat våra gamla mobiler i en glasslåda för sådana här tillfällen.

HTC Magic

Den funkar bra men jag glömde mitt SD-kort i den inlämnade mobilen så jag kan inte lyssna på musik eller surfa. Först kändes det trist att inte ha någon underhållning på vägen till och från jobbet men just nu känns det ganska skönt och fridfullt att bara glo ut genom fönstret på bussen. Man är så van att ha underhållning inom räckhåll och det verkar vara svårt för många idag att ha tråkigt. Vilket när man tänker på det är ganska viktigt, att ha det lite lugnt och tråkigt ibland. Bara en tanke..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar