fredag 29 april 2011

Påsk, skadade knän och misslyckade slingor


Det är svårt att övergå från det förra inlägget och berätta om något roligt. Jag tänker väldigt mycket på min vän och hennes fästman. Men jag tänkte ändå berätta lite om påsken för er som är intresserade.

Påskhelgen har varit både underbar och lite förödande. På långfredagen var jag hemma hos mamma och där var även min morbror och kusin, vi var alla ute hela dagen i det fantastiska vädret. Vi grillade, spelade badminton, krocket och kubb i det fantastiska vädret. När det blev svalare ute så satt vi hela kvällen på altanen med tända ljus och drack vin. Aahh.. riktigt mysigt!

Krocket

Kubb

På centralstationen
 På Påskafton bar det av till Stenungsund där tjejsnack för hela slanten väntade. Jag, Marina, Susanne och lilla Cornelia snackade en massa, grillade, drack vin och umgicks med Susannes grannar.

Susanne och Cornelia
 När vi grillade skulle jag skoja med Marina genom att lyfta upp henne runt höften, bara för att jag kan liksom och kvinnan väger ju inget. Helt plötsligt knäpper det till i knät på mig och det gjorde lite ont. Inte mycket mer med det men under kvällen så blev det värre och värre med mitt knä. Förmodligen drog jag av någon sena eller muskeltrådar i knät. Det gjorde så ont att jag knappt kunde gå och fick ta hjälp av Marina för att ta mig in till lägenheten. Jag smörjade in med en salva som Susanne hade och ett bandage, inget blåmärke eller svullnad men riktigt ont gjorde det. Kände mig löjlig.. Vi hade planerat för en lång skogspromenad på påskdagen men den blev inget med det. Det är bättre nu men jag känner fortfarande av det ibland. Hmm, jag som ska träna idag. Får ta det lugnt.

Ont i knät
Chokladcheescake

Varm choklad

Kaffe

På söndagen blev det istället fika på en uteservering vid havet, det är otroligt fint och mysigt i Stenungsund. Åt en chokladcheescake och det blev det sista söta för mig på länge, från och med nu är det no sugar for Therése i minst en månad.

På söndagen innan vi skulle till torget så färgade Marina håret på mig, den kopparblonda från Loreal som jag köpt tidigare i veckan. Det blev väldigt fint med den röda tonen men jag tycket att det kunde livas upp lite men blonda slingor.. så, jag köpte ett paket av de starkaste slingorna från Schwarzkopf och det var ett misstag. Det var länge sedan jag gjorde slingor och jag gillade inte pensel som medföljde och jag gjorde alldeles för breda slingor.

Hårfärgning - Klicka för att förstora

Kort och gott så blev det för stark kontrast och jag tycker jag ser ut som en grävling i håret. La upp en bild på Facebook för att se vad folk tyckte och många tycket det såg bra ut och andra föreslog att jag skulle göra mörka slingor. Jag ska låta det vara ett tag och fundera på hur jag ska göra, bleka ner det eller färga det rött igen.. Kanske ska rådfråga med en frisör så jag inte göra något tokigt.

PS. Vid ytterdörren, när vi var på väg till torget, får jag ett sms av Anki om att lilla Viggo var på intensivvården på Lunds sjukhus. Vad jag inte förstod då var hur allvarligt det egentligen var och hur sorgligt resten av veckan skulle bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar