söndag 10 april 2011

Underbar helg!

(jag har ej tagit bilden)

 Solen skiner och det är så pass varmt ute att man slipper jacka och mössa :D Har haft en underbar helg tillsammans med Per. I dag gick vi på en skogspromenad tillsammans med en vän och igår åt vi middag bara vi två innan vi gick ut och träffade vänner på vårt stammishak för att fira en kompis födelsedag. 

De senaste veckorna har jag och Per provat på att vara sambo då hans rumskompis har varit bortrest. Det har varit underbart! Vi hittade snabbt våra vardagsrutiner tillsammans och har inte stött på några större problem. Vi uppskattar och värdesätter samma saker i ett hem också, som städning, mat, mys och tid med och utan varandra. Jag ska erkänna att jag var lite nervös i början, det är liksom så viktigt att det känns bra men jag var orolig i onödan. Jag har varit väldigt nöjd med att bo själv och känna att något är bara mitt (nästan eftersom jag bor i andrahand) då jag behövde det efter att ha bott hemma så länge. Men nu börjar det bli lite ensamt och det är så mysigt att dela sin vardag med någon som man verkligen älskar och  trivs med ;)

Jag har blivit väldigt bortskämd med god hemlagad mat när jag kommer hem från jobbet och det har varit mycket roligare att träna tillsammans med Per två gånger i veckan än ensam. För att inte tala om lördagmorgnarna när men vaknar upp utvilad tillsammans, tittar på tv i sängen innan man går upp och äter en brakfrukost i soffan. Det är så jag alltid har velat ha det :)

Köttfärspannkakstårta! Av Per ;)

Vi ska börja söka lägenhet tillsammans i slutet av månaden och jag kan bara se framför mig hur fint och mysigt vi kommer att ha det. Både Per och jag är intresserade av inredning och förra helgen var vi på Ikea bara för att det är kul ;) Jag vet, vi är knäppa... men det är det bästa med oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar