måndag 4 april 2011

Lady Gaga - Vogue

Min idol Lady Gaga är lika gammal som jag men hon har hunnit ta över världen innan hon fyllde 25 år.. Aja, man ska ju inte jämföra sig. Men jag tycker verkligen att hon är en fantastisk artist och konstnär.. Ja, konstnär. Hon skapar allt själv; musiken, showerna, kläderna och idéerna till musikvideorna. Det tycker jag är beundransvärt även om man inte gillar hennes musik. Någon gång ska jag se hennes live vilket ska vara något ut över det vanliga.

Här hittade jag bilder på henne ifrån Vogue där de illustrerar sagan om Hans och Greta i sann couture-anda. Lady Gaga illustrerar häxan i sagan. Och för er som inte vet vad couture är så är det en modeform och även konstform.







Jag tycker bilderna är fantastiska och jag har mer börjat förstå konst- och modeformen efter att besatt ha följt Americas Next Top Model. Alla 15 säsonger! Säsong nr 16 pågår nu.

Mer Gaga och Vogue



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar