fredag 2 oktober 2015

Mammakläder

Det kanske kan verka lite lustigt men en sak som jag alltid har sett fram emot med en graviditet är att köpa mammakläder. Jag har liksom tyckt att de ser mysiga ut och ibland har man även sett något riktigt fint på en gravid kvinna. Men nu när jag väl ska köpa så hittar jag dessvärre inte så mycket snygga plagg. Okej, byxor och tröjor är vad det är men så fort man letat efter finkläder som klänningar och blusar så är de ganska tråkiga. Och just nu känns det ju lite extra viktigt att känna sig fin och klänningar är extra skönt att ha på sig när man är gravid, det spänner inte lika mycket runt magen.
Kom igen modeskapare! Ni kan bättre än så här :)
Men jag har hittat några guldkorn, framför allt på Zalando.com. Jag har redan köpt två klänningar (på era också) och är jättenöjd.

Mama Licious - 459 kr (rea 321 kr)

Mama Licious - 459 kr (rea 229 kr)

En annan sak som jag har tänkt på; kläderna är ganska lika i sin stil. Det är pasteller, söta mönster, rosetter m.m. Om man har en lite mer tuffare stil så är utbudet ganska litet. Jag börjar förstå varför en del blivande mammor väljer att sy sina kläder eller försöker hitta passande plagg bland vanliga kläder.

Här är några fler klänningar som jag planerar att köpa senare mot vintern.

Mama Licious - 399 kr

Mama Licious - 459 kr

Topshop - 299 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar