fredag 25 september 2015

Bebiskläder - det sötaste som finns!

Jag har varit hemma idag, mådde konstigt igår kväll och i morse när jag vaknade mådde jag illa och hade huvudvärk. I vanliga fall hade jag kanske kunnat peta i mig en värktablett och tvingat mig iväg till jobbet men jag måste lära mig att lyssna på kroppen och inte pressa mig själv för hårt som jag brukar. Så efter en dag vila och tv-tittande så mår jag bättre och jag tänkte försöka hålla mitt löfte till mig själv om att skriva ett blogginlägg varje fredag.

Min mamma, som är en väldigt sentimental person, har i alla år sparat några lådor med barnkläder från när jag och brorsan var små. Vilket är jätteroligt! För hon har sparat de finaste kläderna och de är av god kvalité. Jag skulle vilja påstå att de är moderna igen och framför allt vintage :) Det känns jättekonstigt och gulligt att jag ska få klä mitt första barn i samma kläder som jag och min bror bar.
Mamma stickade väldigt mycket när vi var små, bland annat det allra första plaggen som jag hade på mig när vi lämnade BB; en gul kofta med matchande mössa och byxor. Supersött!


Så små skor! 
En varm overall/sovsäck (?) till barnvagnen 
En av de gulligaste klänningarna
En sjömanskostym som brorsan hade
när han var ett år

De första plaggen jag någonsin bar

Jösses! 1/3 redan avklarad

1 kommentar:

  1. Supersöta kläder. Bra där lyssna på kroppen. Och grattis till första 3 e delen.

    SvaraRadera