fredag 19 september 2014

I wanna be mrs Pink!

Hårfärgningen blev lyckad! Även om det inte blev exakt som jag hade planerat så är jag är nöjd ändå. Det är lite av ett lotteri att hålla på och leka med "omänskliga" färger men det blir inte en katastrof om det går fel. Det blir ju fortfarande coolt!
Det började med att jag blandande i för lite av den rosa färgen i balsamet första gången, jag var lite feg ;P Resultatet blev lite pastellfärg i topparna (där håret är som mest blont). Så jag vände mig till Youtube igen för att söka svar och en tjej rekommenderade att man skulle blanda en färg som är tre gånger så mörkare/kraftigare än det önskade resultatet. Sagt och gjort! Jag hade i resten av färgtuben i en ny skål med balsam. Och det tog mycket bättre! Dock är det fortfarande mest färg i tipparna, men det var lite väntat. Jag har helt enkelt inte tillräckligt ljust hår, mitt hår är blond med guldnyanser och inte blekt. Man får ett mycket starkare och jämnare resultat om man har platinablont eller blekta slingor. Jag får se om jag väljer att färga hela håret ljusare vid ett senare tillfälle, jag vill inte riskera att slita på håret nu när jag försöker spara ut det.
Men jag tycker att Fudge Paint Box är rätt bra och lätt att arbeta med, just för att man kan välja hur stark färg man vill ha (beroende på hur blekt ens hår är). Dock är tuben lite liten kan jag tycka, så jag ska köpa två vid nästa tillfälle. Och då blir det lila! :D

Blanda mycket balsam med färgen

Låt verka i 15-30 minunter


Tada! :)

Min nuvarande hårfärg - Loréal Excellence nr 10
Nästa gång ska jag försöka återskapa den grålila färgen, som jag fick av misstag när jag testade jordgubbsblont.

Grålila - en välkommen olycka!

Fudge Paintbox Purple Haze
PS. Borsten "Tangle Teezer Salon Elite" som jag köpte på Lyko.se var riktigt bra! Den håller vad den lovar. Ger en skön hårbotten-massage dessutom. Rekommenderas varmt!

Tangle Teezer Salon Elite


Jag är med och deltar i Trendsetter Search på www.lorealparis.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar