måndag 21 januari 2013

Brudtärnehelg

Har haft en helt underbar och rolig helg tillsammans med mina tre brudtärnor. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord (inte bara om bröllop), druckit rosévin, ätit cheesecake, brownies, tacos och stannade uppe till kl 4 på morgonen.
Vi testade håruppsättningar och sminkning på mig inför den stora dagen. Sedan testade vi allt tillsammans med slöjan, tiaran, smycken och självklart den färdigsydda klänningen. Det känns jättebra! :) Blev så fint. Jag och Magda testade även lite vals i klänningen och konstaterade att jag måste vika undan den del av släpet så inte Per snubblar.
Det jag vill dela med mig av utan att avslöja för mycket är den frisyr som jag kom fram till att jag vill ha. Det var knepigt att få till en frisyr först och Marina konstaterade att jag behövde löshår för att få till den effekt som jag vill ha. Så när jag kom hem på söndagen plockade jag fram mitt äkta löshår från Indien och letade fram ett youtube-klipp som visade en jättefin och ganska enkel uppsättning. Detta blev resultatet och jag är stolt över att det blev så bra på bara första försöket. Jag kommer under våren att öva på att sätta upp denna frisyr så att jag känner mig säker den 29 juni.

Gammaldags och elegant, som jag vill ha det

Ska träna på att gömma hårspännerna bättre


Detta klipp hittade jag, men istället för två hästsvansar så gjorde jag bara en eftersom jag gillar symmetriska frisyrer.

Sedan kommer jag kanske att göra något som jag länge funderat på: ögonfransförlängning. Det kostar lite så jag tänkte först ha lösögonfransar men så berättade Susanne att hon känner en duktig tjej som inte tar allt för mycket betalt. Det kan vara ganska effektfullt att ha åtminstone en gång i livet :)

Man limmar fast en frans i taget
och fyller på efter några veckor
eftersom man tappar fransar med tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar