torsdag 17 januari 2013

Resultat

Jag har bara simmat ett par gånger men jag känner redan en skillnad. Jag behöver bara simma i ca 20min och jag är helt slut och benen blir som spagetti. När jag kommer hem så somnar ganska gött också. Resten av veckan känner jag mig väldigt pigg. Jag brukar vara ganska trött/sömnig på eftermiddagarna men det är inte så illa längre. Och jag känner att kroppen har fått jobba lite, måste komma ihåg att börja stretcha efteråt annars lär träningsverken bli värre. Så, simning var visst min grej :)


Baddräkten, cool va ;)



En annan sak som jag länge har misstänkt är min grej är yoga. Jag ha provat en gång tidigare men jag hade inte dem grundläggande kunskaperna och förståelsen i hur yoga funkar, för både kropp och själ.
Efter att ha sett ett youtube-klipp om morgon-yoga så köpte jag en matta på Intersport (200kr) och provade att göra några övningar varje morgon för att piggna till och strecka ut ryggen. Jag gillade det verkligen och vill nu fortsätta men jag ville göra det hemma och inte gå iväg till något gym. Som ödet bestämde så råkade jag få syn på en tidning när jag stod i en väldigt lång kö på Hemköp i Nordstan. Den är verkligen vad jag har letat efter, den förklarar historien, filosofin, grunderna, andningen, avslappningen och hur man gör själva positionerna. Dessutom har den flera program och scheman för nybörjare. Jag har streckläst den hela veckan och ska se till att börja hemma nästa vecka (när det är lite mindre att göra på jobbet, har varit mycket nu).

Jättebra tidning!
Bara att börja



1 kommentar:

  1. Jag har hållt på med yoga sedan jag var 15, men inte så mycket nu de senaste tre åren. Det är nog dags att börja igen!

    SvaraRadera