fredag 4 januari 2013

Simma som fisken

Jaha, nytt år och nya vanor. Jag har inte direkt gett några nyårslöften som jag ska hålla hela året men just nyår är en bra start för lite sundare vanor efter julens onyttigheter (originellt va?). Inget godis på ett bra tag och lite mindre matportioner, inget mer dramatiskt än så. För jag, liksom många andra, har lagt på mig några kilon som jag gärna vill bli av med men jag inser nu också att jag måste börja med någon form av fysisk aktivitet så att mina muskler får jobba lite. Som känt sen tidigare så avskyr jag att träna men jag har sedan jag passerat 20-års åldern letat efter en träningsform som jag kan trivas med och som är rolig och inte så fokuserad på resultat. Jag tror det är nyckeln. Jag hade gärna fortsatt med poledancing men det var helt enkelt för dyrt. Och ska jag börja igen så vill jag ha lite mer muskelstyrka och kondition.

Hela kroppen tränas
 I alla fall så insåg jag i Vietnam att jag älskar att bada och vara i vatten. Två hållplatser från där jag bor finns ett badhus så det hade varit väldigt enkelt och praktiskt att börja simma där. En viktig detalj saknar jag dock: en ordentlig baddräkt. Så i går på mellandagsrean provade jag några baddräkter. Att stå lite vintermullig i ett provrum, i provrums belysning (som så smickrande kommer uppifrån) och prova baddräkter var verkligen inspirerande.. Inte! Aja, hittade i alla fall en som satt bra på mig men som var ganska 80-tal på något sätt i färgkombinationen och mönstret.. Men men, jag ska bara simma i den och viktigast är att den sitter rätt.

Lundby badet
Då är nästa punkt att ta sig till badhuset så fort min förkylning är helt borta, vill inte riskera att bli sämre igen eller smitta andra i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar