måndag 4 februari 2013

Moodboard för ett gammeldags bröllop

Äntligen börjar man se ljuset i tunneln! Jag har varit så supersjuk, likt många andra i vabbuari (även kallat februari).. Ondare i halsen har jag nog aldrig haft. Att andas, prata och svälja har varit så smärtsamt att jag övervägde att låta bli.. Nu är jag i alla fall bättre efter att ha legat död på soffan en hel helg.

Så, nu kände jag för att blogga lite om bröllopet.. igen. Denna gången visa vad inspirationen är och vad för känsla vi vill förmedla. Nyckelorden är lantligt, gammaldags och romantiskt :) Lokalen är från 1800-talet och liknar en skola. Det är högt till tak, gamla fönster och i serveringsrummet finns en gjutjärnsspis. Vi kommer få tillgång till porslin, dukar och annan enkel dekoration i lokalen, resten blir att fixa själv. Att pynta och dekorera inför fester är bland det roligaste jag vet, så jag kommer inte hålla tillbaka på mitt eget bröllop :) Men jag kommer att göra mitt bästa för att inte spendera för mycket pengar. Det finns sätt att göra saker själv, låna och köpa billigt. Och med tanke på temat så tror jag inte det kommer bli så svårt.
Så kära vänner som läser detta; hör av er om ni har saker som passar temat och om ni kan/vill låna ut :)

Inbjudan är designad efter denna bild
som inspiration
Hopplock av gamla fina saker
Rustikt och retro, skapar olika nivåer på buffébordet
Håller drycken kall en sommardag
Återanvända glasburkar
Väggdekoration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar