måndag 6 februari 2012

Bilköp!

Dags för ett inlägg igen, det var ett tag sen nu. I vanlig ordning hinns det inte alltid med att blogga i den vuxna vardagen. Till att börja med: KALLT! Jösses vad kallt det är här på västkusten nu, inte blir det goare när det blåser heller. Jag minns från mitt liv i norrland att 12 minus tillhörde vardagen mellan typ september och maj.. Men 12 minus här känns som 22 minus där uppe, det är liksom råare och fuktigare kyla här. Dessutom flyttade jag ju hit för att slippa den hårda kylan. Jag har i alla fall fått användning för mina nya täckbyxor och jag rustar på varje morgon som om jag skulle till nordpolen. Jag hatar att frysa! Lika mycket som att ha skoskav, man kan inte fly liksom.
Minns ni mitt inköp i oktober?
Whats new? Jag ska uppdatera lite senare om helgens tjejmys, innefattande håruppsättningar, smink, manikyr, cheescake, choklad, relationsprat, barnprat, melodifestivalen och mjukisbyxor. Men det får bli lite senare. Nästa helg är tanken att vi ska åka runt och titta på bilar. Jupp, fler vuxenpoäng för vi ska nu köpa bil! Ska bli så himla skönt. Allt från storhandlingar, IKEA-besök, semester och lajv kommer vi snart kunna fixa på egen hand utan att fråga mamma om skjuts eller behöva hyra bil. Dessutom kommer jag att bli Pers körlärare så att han också kan ta körkort snart.
En jobbig sak med vårt bilköp är att vi inte har en parkeringsplats. Vi står i kö men är självklart sist eftersom vi är nyinflyttade och dem delar bara ut ca två parkeringsplatser om året till dem som har bott längst. Så det blir att jaga plats på gatan varje gång. Aja.. Det pratas om att det ska byggas ett parkeringshus i kvarteret men det lär ju dröja. Och vi ska ju inte bo där vi bor nu för evigt, i framtiden kommer vi ju vilja ha något större ;)
Jag har ingen bra koll på bilar men Per har gjort ett jättebra jobb och valt ut några bra kandidater. Vi vill ändå ha med oss mamma och hennes man för råd och erfarenhet när vi väl ska ut och kolla. Dessa är i alla fall intressanta:

Ford Focus 1,6 Trend

Ford Focus 1,6L

Opel Astra 1,6 kombi

Toyota Avensis 1,8 Touring
Vi får se vad det blir. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar