söndag 12 februari 2012

Helgmys, nu och förra helgen

Okej, jag utlovade bilder och uppdatering från förra helgens tjejmys och jag tänkte passa på att visa lite bilder från denna helgen samtidigt. På fredagen kom Marina över till mig och vi gjorde smoothie och åt jordgubbar och choklad.

Smoothies

Nyttigt och gott

Tjejkväll!

Mishka älskar att leka med papper

Lockar håret med skumrullar

Kanske lite för krulligt!?

Det blev bättre när jag satte upp det

På lördagen hälsade vi på Susanne, Erik och Cornelia. Erik var på pokerkväll så vi tjejer fick vara ifred hela kvällen och ägna oss åt saker som smink, hår och godis ;)

På väg till Stenungsund

Lilla Cornelia är glad att vi kommer

Marina provar Susannes bröllopstiara

Dags att leka med hår

Oops! Liten hårskumolycka

Kanske ska bli frisör?

Hehe, tuppkam. Men jag är inte klar ännu..

Resultat; en tuff mohikanfrisyr

Marina älskar att ha flätor

Ett litet experiment av mig


Provade en mer klassisk uppsättning på Susanne

Elegant!

Mer flätor för Marina

Sött!

Söndag morgon - jag sminkar Susanne

Sitt still! ;)

Mor och dotter :)

Den här helgen hade vi tänkt att köpa bil men det blev andra planer, bilköpet får bli nästa helg. Jag och Per har istället varit jätteduktiga! Vi har storstädat hela lägenheten, gått igenom kläder, förråd, skafferi, dammsugit, dammtorkat och spolat rent hela badrummet. Det sistnämnda låter lite dramatiskt men då och då bruka jag plocka ut allt som är löst i badrummet, kavla upp byxorna och spola rent alla saker med duschslangen. Det blir superrent och man får bort allt damm som man inte kommer åt med dammsugaren. Sedan dröjer det till nästa gång man behöver storstäda. 

Som belöning gick vi ut på en av våra favoritrestauranger; Haiku sushirestaurang. Man plockar maten  från ett rullband och betalar sedan för hur många tallrikar man tagit. En slags buffé. Jättegott!

Här kommer maten rullande

Per och jag älskar Sushi

Bara att plocka det man tycker ser gott ut
Efteråt gick vi och tog ett glas vin och öl på The Bishop Arms. Det är väldigt mysigt där med sin engelska pub-inredning-stil. Om vi ska inreda ett bibliotek någon gång ska det vara i denna stil, gärna med en öppen spis också. En väldigt mysig helg :)

Mumma!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar