tisdag 21 februari 2012

Klipp till!

Nyklippt!

Jupp, nu var det dags för en vårfrisyr. Klippte mig igår och det var så härligt! Känner mig som ny :) Min frisör klippte bort alla slitna toppar och klippte upp. Tror hon klippte bort en decimeter. Det blev jättefint.

Min frisör blev också glad när jag sätter mig och säger: "Allt slitet ska bort". Till skillnad från kunder som vill att hon ska klippa så lite som möjligt för att de vill ha håret långt. Varför vill man ha långt slitet hår? Vad är då poängen med att gå till frisören? Långt friskt hår är fint men inte långt och slitet.. Då ser det bara tunt ut. Om du nu ska ha långt hår så gäller det att klippa sig ofta och lite, inte vänta tills håret har papperstunna toppar och sen be frisören bara klippa lite grann. Det är inte snyggt!

En annan klassiker är också: "Jag vill ha kvar längden på håret, men skulle också vilja ha mer volym". Det är oftast väldigt svårt att få till. Det är antigen långt hår eller volym. Risken blir då annars att man får en hockeyfrilla. I alla fall om man har mitt typ av hår. Jag ska inte klaga ändå, jag har ändå blivit välsignad med schyst hår av min föräldrar. De har båda helt okej hår och jag har fått en bra blandningen av båda. Pappas tjockhet och mängd hår men mamma fina mjuka kvalité. Jag är nöjd med mina gener så sätt. Men faktum kvarstår att jag inte kan ha hur långt hår som helst, det blir till slut tunt i topparna.


Jag har haft långt hår ganska länge nu och det har varit fint men nu har jag tröttnat lite. Allt tar så lång tid. Lång tid att tvätt, föna, göra håruppsättningar och i mellan åt har håret känts tungt när jag haft det i hästsvans vilket har resulterat i att man har fått ont i huvudet.

De senaste veckorna har jag känt mig så grå och tråkig i håret. Det bara låg platt, tunt och det spelade ingen roll hur mycket volymschampo jag använde. Dock måste jag säga att mina hårprodukter från Bead Head Tigi är riktigt bra! Har inte velat använda andra hårprodukter sen jag provade den serien för ca 2 år sedan. Jag rekommenderar Bead Head verkligen! Men inte ens dessa mirakelprodukter kunde rädda mina ack så slitna och tunna toppar. Bort skulle dem!
Riktigt bra volym schampo och balsam

Humor är viktigt

Luggen är tillbaka också. Jag tappar tålamodet när jag ska spara ut den och dessutom upptäcker jag varje gång hur hög min panna är när luggen är lång nog att peta bakom öronen. Jag passar helt enkelt i lugg och jag har nästan en panna som Tyra Banks, som myntade uttrycket "five-finger-forhead". Vilket ett tjejrockband tog som namn senare.. Hehe, sidospår :)

Nu ska jag bara färga håret också men det blir efter lönen, ty jag är luspank nu. Typiskt januari och februari :P Något ljusare eller mörkare? Vi får se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar