fredag 9 september 2011

Burlesk! Oh la la...


I helgen ska jag på en burlesk-klubb. Jag har varit där några gånger tidigare och har aldrig blivit besviken eller gått hem innan de stänger. Det hålls i Villa Belparc vid Botaniska trägården och man måste köpa biljetter på internet för 165kr innan man bara går det. Det blir allt mer populärare och sist jag var där så besöktes klubben av Alexander Skarsgård och Kirsten Dunst. Jupp! Ni läste rätt :) Hollywoodkändisar har besökt Tip the Velvet!
Dresscode gäller! Tänk retro-sexigt, nätstrumpor, lösögonfransar, korsetter, skyhöga klackskor, höga hattar, frack och självklar är det ju bruleskshower. Kvinnor i alla storlekar och former uppträder i eleganta, sexiga kläder och med mycket humor strippar. Hatten av för dessa modiga kvinnor som bjuder på sig själva och inte är rädda för vad någon ska tycka om deras kroppar.

Vinnaren av engelska "Idol burlesk". Foto: Patrik Petroff

Foto: Patrik Petroff
Även jag fastande på bild. Foto: Patrik Petroff
Mina snygga vänner. Foto: Morkaii
Foto: Alf Anderssen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar