söndag 26 oktober 2014

Mrs pink i back!

Som de flesta kanske märkt så är jag väldigt inne på rosa och lila färger i håret just nu. Det är så snyggt! Barnsligt? Kanske, men snyggt och kul! :) Oroa er inte, det är bara en tidigt 30-års kris.
I veckan skulle jag testa att bleka mitt hår själv för att få en bättre grund för de rosa och lila inpackningarna. Jag har blonderat mig många gånger och det är ganska enkelt, men blekning (i detta fallet platinablont) är en annan femma. Det blev inte bra. Färgen täckte inte hela håret så jag fick mörka fläckar i hårbottnen och färgen blev för gul. Detta var ett misstag som jag inte vågade fixa själv då risken finns att håret kan brännas av om man leker för mycket med blekningar. Per sa att det kanske var dags att söka professionell hjälp... och besöka en frisör ;)
Så i lördags gick jag till min frisör (Frisörcenter på Västra Hamngatan, som jag för övrigt rekommenderar) och där fick jag blekta slingor och en rosa inpackning. Det blev riktigt snyggt och jag är supernöjd!

Slingorna
Resultatet 


Halloweenfesten samma kväll
Här är mina inspirationsbilder! Som ni ser så måste det inte vara väldigt starka färger, utan lite diskret pastellrosa. Dessutom är det inte skadligt för håret eftersom det är inpackningar som med tiden tvättas ur. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar