torsdag 9 oktober 2014

Mitt nya bett - Del 6

Nu är tråden på plats.. det tog dock 2 timmar innan dom fick fast den på rätt sätt. Det berodde på att ringarna som ska sitta på tänderna längst bak, som liksom håller fast tråden, inte ville sätta sig. Mina tänder längst back är lite kornformade och de hade svårt att hitta rätt ringstorlek. Nu sitter i alla fall allt på plats och det är bara att vänta på att tänderna ska flytta på sig långsamt. Jag tycker att jag ser en liten skillnad på vissa tänder men det har bara gått några dagar så jag inbillar mig nog. Det är ju bra att jag har så pass många bilder på mina tänder nu ;)

I tomrummen efter mina bortdragna tänder sitter det just nu tre trådar. Full styrka med andra ord! Hoppas nu att tänderna längst fram flyttar sig bakåt så att tomrummen fylls igen.
Och ännu en gång så har min stackars mun fått börja vänja sig vid att bli rumskompis med vassa metallföremål. Den här gången är det min tunga som skaver mot metallringarna som sitter fast på tänderna längst bak. Det har gjort skapligt ont varje gång som jag har tuggat och svalt fast föda för tungan skrapar emot ringarna. Känns nästan som om man hade en blåsa på tungan. Bara att hålla ut tills tungan har vant sig.

Dessutom gör det ont i alla tänder just nu. Alla tänder har ju lösa rötter eftersom de håller på och flyttar på sig. De känns nästan stumma på något konstigt sätt. Så jag kan nästan inte tugga något som är hårdare än en pannkaka (som jag för övrig åt igår, det gjorde ont men det var lite värt det). Får se hur många fler kilon jag kommer tappa nu när min diet återigen består av flytande och mjuk föda. Hittills har jag gått ner 2 kilon. Inget ont som har något gott med dig!

Smile! Its pink!

Ringarna på plats längst bak på vardera sida. 

Lite vassa och irriterande.
Men jag har vax.
Dubbla trådar.

Som en fiskelina i munnen.
Gissa hur mycket mats som fastnar där! :P

Mina stilikoner de kommande åren!


Richard Kiel - R. I. P.
Katy Perry - Last friday night musikvideon
Så het! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar