fredag 10 oktober 2014

L'Oreals Trendsetter - Semifinal - Bohemisk romantik!

Uppgiften den här gången är att skapa en komplett look av i någon av följande stilar: bohemian, glam, rock eller romantic. Jag valde bohem (med inslag av romantik) och jag utnyttjade mitt senaste second-hand-fynd. I veckan hittade jag en helt fantastik vit bomullsklänning i gammaldagsstil (har tänkt att använda den på steampunk-lajv nästa år). Till detta gjorde jag en makeup som är fokuserad på ögonbrynen. Detta med anledning av att jag allt för sällan lägger lika stor fokus på ögonbryn som gör på ögonskuggan och mascaran i min sminkning. Kanske är det för att jag är blond och att det lätt kan bli för stark eller onaturligt med för mörka ögonbryn men jag testa det och gjorde det så naturligt som möjligt. Här är en teknik som jag använde:

Ögonbryn to the max!
Makeup för ögonen

Produkterna som jag har använt mig av är mest från paketet som skickades från L'Oreal (det var ett generöst paket!), blandat med saker som jag redan hade.

Paketet som jag fick <3
Här är min makup-tutorial i hur man skapar en bohemisk look. 





Mitt senaste loppis fynd!
Jag kan vinna en jättefin makeup-väska full med produkter från L'Oreal. Så kom igen nu och rösta på mig! :) snella...
Priset den här gången! Snälla rösta på mig!





Jag är med och deltar i Trendsetter Search på www.lorealparis.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar