torsdag 30 oktober 2014

Min egna steampunk-skivmaskin

I januari kommer jag att delta i ett sekelskiftes/steampunk lajv vid namn "Nittonhundra". På min födelsedag faktiskt! Jupp, jag kommer fira mitt 29 år här på jorden genom att leka att jag befinner mig i en värld inspirerad av 1900-talets början. I am that old fashioned ;)
I vilket fall så har länge gillat steampunk (googla det om ni inte vet vad det är) samt sekelskiftes-lajv och genom åren så har jag lyckats samla på mig en helt okej garderob och rekvisita genom otaliga loppis- och second hand-besök.
Inför detta lajv så började jag tidigt fundera på att investera i en snygg skrivmaskin, eftersom det passar bra in i den påhittade tiden/världen. Jag började kolla på blocket och tradera och kom snabbt fram till att det var för dyrt att köpa en skrivmaskin i vintage-stil på nätet. Så jag la ner den idén helt också hållet. Men så idag på en second hand-butik i Linné hittade jag en skrivmaskin med väska för bara 15 kr! Det är ju ingenting! Och den fungerar utmärkt.
Så, mitt projekt den här vintern blir att pimpa denna lilla sak och göra den steampunk-redo. Det ska blir riktigt kul och jag har redan flera idéer. Det finns hur mycket som helst på nätet!

Väskan behöver dekoreras en anning


Funkar utan större problem. Extra bläckband fanns dessutom med.

Instruktionsböckerna
Detta är min inspiration!

Svart och guld ska jag måla den

Tangentknappar




1 kommentar:

  1. Jag googlade på hur jag kunde snygga till min skrivmaskin. Jag har en likadan som men skulle också vilja ha en svartare guldigare finare. Jag blev nyfiken på hur det gick och hur resultatet blev? / Jessica (skytten_86@hotmail.com)

    SvaraRadera