måndag 3 december 2012

Julstök

Jag har sedan onsdag varit säng/soffliggande. Jag har inte haft influensa men det var länge sedan jag var så här riktigt förkyld. Började i alla fall må lite bättre igår och är nu tillbaka på jobbet.
Jag kunde, trots min låga energi, inte låta bli att julpynta igår. Är det första advent så är det. I år kunde jag dessutom plocka fram mitt favoritpynt: julstaden! Jag fick den i julklapp av min morbror för måååånga år sedan och jag har haft stor glädje av den varje år. Den är så söt och gulligt och påminner om "Alla vi barn i Bullebyn", men med björnar istället. Jag kunde inte ha den uppe förra året, för då hade vi en liten kissemiss som säkert hade velat leka med den. Mitt mål är att någon gång äga ett vitrinskåp passande för denna lilla stad, så den kan stå säkert och orört.

Vardagsrummet

Köket
Köket
Julstaden med ljusslinga och plastsnö
En björn som precis har handlat julklappar
Björnungar som får sina julklappar av björn-jultomten.
Björn som sjunger sånger utanför kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar