onsdag 5 december 2012

Jenna Marbles


Jag upptäckte ganska nyligen internetfenomenet Jenna Marbles. En tjej i USA som gör sina egna Youtube-filmer med sig själv i huvudrollen. Hon spexar och skojar om olika saker i livet, könsroller, fördomar, irritationsmoment och vardagen.
Hon började i collage att göra filmer i ett skolprojekt och humorn är ganska mycket i min smak. Hon är snygg, blond, gillar småhundar, mode, smink OCH är smart, rolig, nördig och svär som en borstbindare. What you se is NOT what you get... Och jag gillar henne verkligen.
Jag tänker inte förklara mer utan bara lägga upp några av mina favoritklipp på bloggen. Hennes största hit som har ca 47 miljoner träffar heter "How to trick people into thinking you're good looking". Jag varnar för språket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar