söndag 9 december 2012

Flytthjäp i vinteryran

Vi hjälpte min kusin att flytta denna vita vintersöndag. Han har haft en sådan tur att han har fått en sekelskifteslägenhet med kakelugn mitt i stan. Så fin! Jag är inte alls avundsjuk ;) 
Det är alltid lite extra tungt att flytta på vintern. Man försöker låta bli att halka när man bär lådor fyllda med porslin och man blir snabbt svettig i vinterkläderna eller för kall om man tar av sig. Men jag tycker vi fixade det väldigt snabbt och smidigt.
Vi är i alla fall ganska vana vid flyttning i min familj, jag har lite tappat räkningen på hur många gånger vi har flyttat i våra dar och det lär bli fler gånger. Jag och Per vill ju på sikt ha något större, ett eller två sovrum till hade varit riktigt bra :) Tänk om vi också kunde få en så fin, central lägenhet men bara lite större. Håller tummarna!

Glada kusin Danne
  
Kakelugn! Åh, så fint.
Vi hade i alla fall tur med vädret :)
Vardagsrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar